Güncel Haberler
Anasayfa / Sağlık & Yaşam / Mutlu Bir Yaşam İçin 10 Sağlıklı Beslenme Önerisi

Mutlu Bir Yaşam İçin 10 Sağlıklı Beslenme Önerisi

Şartlar her ne olursa olsun, mutlu yaşam sürmek istiyorsak bunun en temel kuralı hayatı sevmekten geçer. Hayatı seven insan, nefes almanın değerini bilir. Her kötü olayın bir gün biteceğini, eninde sonunda güzel günlerin geleceğini öngörür. Bu sebeple de hiç vazgeçmez. Güzel günler geldiğinde sağlıklı hayatı devam etsin ister. Çünkü enerjisini bundan alır. Her şeyden önce kendine dikkat eder, beslenme alışkanlıkları listesine uyum sağlar. Bu uyum sağlama sürecinde bizim de çorbada tuzumuz olsun istedik ve beslenme önerisi konusunda yardımcı olmak için size bir liste hazırladık.

Öğün atlamayın

Sağlıklı hayat denildiğinde herkesin söyleyeceği ilk şey, öğün atlamamak ve buna bağlı olarak düzenli beslenmektir. Bir öğün atlamak demek, uzun vadede metabolizmanızın yavaşlaması demektir. Bu da enerjinizin düşmesine yol açacaktır. Hatta bu sebeple almamız gereken vitaminlerden de uzaklaşmış oluruz. Vitaminler, vücudumuzun savunma mekanizması sayılan bağışıklık sistemine direkt etkili olduğundan bu sistemi de zedeleriz.

Kahvaltıya özen gösterin

“Kahvaltının mutlulukla bir ilgisi olmalı.” diyen Cemal Süreya, aslında durumu çok güzel özetler. Çünkü gece boyunca yavaşlayan metabolizmamız, sabah yeniden hızlanmaya başlar ve eğer kahvaltı edilmezse vücuda geç giren yiyecekleri yağ olarak depolar. Kahvaltısız düzene alışan vücut, gereğinden fazla yağ depolayacağı için metabolizmayı da yavaşlatır ve kilo alımlarının artmasına neden olur. Bu sebeple sağlıklı hayat denilince atlanmaması gereken en önemli şey de düzenli kahvaltı yapmaktır.  Ayrıca düzenli kahvaltı, sinir sisteminin çalışması için de gereklidir.

Alacağınız kalorileri dengeleyin

Vücudumuz hayatta kalabilmek için tasarlanmış muazzam bir mekanizma. Aslında sağlıklı beslenme denilen şey, vücudun isteklerini vermek. Siz bu sisteme bir kere alışırsanız, vücudumuz da sizin alışmanız için elinden geleni yapar. Peki nedir bu sistem? Bu sistemin düzgün çalışması için enerji ve proteine ihtiyaç vardır. Doğru besin kaynaklarından bu ikisini aldığımız zaman, sonuç hemen kendini gösterecektir. Sağlıklı beslenme kurallarının birinci kuralı da doğru besinlerle dengeyi sağlamaktır. Örneğin; makarna ya da pirinç gibi karbonhidratların olduğu bir öğünde, mutlaka et, tavuk, hindi gibi proteinler de tüketmeniz gerekir.

Bol bol su için

Oksijenden sonra en temel yaşam kaynağımız sudur. Bütün yaşamsal kaynaklarımızın devam edebilmesi için vücudumuzun kaybettiği su oranını karşılamamız gerekir. Bu sebeple su tüketimi sağlıklı hayat kurallarının olmazsa olmazıdır. Bu sebeple günlük olarak su tüketimi için kendimize bir hedef koymalı ve minimum 2.5 litreyi günlük olarak içmeliyiz.

Daha az yağ kullanın

Vücudumuzun gereken enerjiyi yağdan alması sebebiyle, yağı hayatımızdan çıkarmamız mümkün değil. Ama doğru ve kaliteli yağlarla mutlu yaşamın temellerini atabiliriz. Burada önemli olan katı yağlardan uzak durmak. Onun yerine az miktarda bitkisel sıvı yağları tercih edebilirsiniz. 

Şeker ve tuzu azaltın

Şekerin hiçbir vitamin, mineral ve protein değeri olmamasıyla birlikte vücudumuza verdiği zararları bilmeyen yoktur. Bununla birlikte tuz da vücudumuzda aynı etkileri yaratır. Obeziteye kadar varan ciddi hastalıklara neden olan bu iki enerji kaynağını, mümkünse minimum seviyede tüketmeniz gerekir.

Sebze ve meyve tüketin

Sebze ve meyvelerin bileşenlerinin önemli kısmı sudan oluşur. Enerji, yağ ve protein takviyesi konusunda çok katkıları olmamakla birlikte hücre yenilenmesi ve doku onarımında ciddi etkileri vardır. Hastalıklara karşı direnç oluşturacakları için mutlu hayat anahtarlarıdır.

Kan şekerinize dikkat edin

Glikozdan oluşan kan şekerindeki en ufak bir dalgalanma, ciddi etkiler yaratır. Bu sebeple kan şekeri düzeyinin belli bir seviyede tutulması gerekir. Beslenme alışkanlıkları oluşturulurken kan şekerinin de düşürülmemesi gerektiği unutulmamalıdır. Bu sebeple uzun süreli açlıklar yaşamamanız önemlidir. Belli aralıklarla beslenen vücut, enerjinizin yükselmesine de yardımcı olacaktır.

Fast food yiyeceklerden uzak durun

Kısıtlı zamanımızın olması sebebiyle çoğunlukla hepimiz fast food yiyecekleri tercih ederiz. Ancak işlenmiş yağ kullanımı, karbonhidrat yoğunluğu gibi sebeplerle vücudumuzun tüm dengesini alt üst eder. Aynı zamanda çoğu fast food, yüksek ısılarda pişirildiğinden sağlık açısından tehlikeli sonuçlar doğurabilir. Bu aslında bir beslenme önerisi değil, alışkanlığı olmalıdır.

Hareketi çoğaltın

Mutlu bir hayat, doğru beslenme ile olur. Ama bu beslenme modelinin spor ile desteklenmesi gerekir. Uygun bir spor programı oluşturamıyorsanız bile günlük olarak bir yürüme hedefi belirleyin ve sizde yarattığı etkileri izlemeye hazır olun.

Ayrıca Kontrol Edin

Ferdi Kaza Sigortası Nedir?

Ferdi Kaza Sigortası, sizi ve sevdiklerinizi kazalara karşı güvence altına alıyor. Groupama Sigorta yılların deneyim …