Güncel Haberler
Anasayfa / Seyahat / Pasaport Başvurusu Nasıl Yapılır? Gerekli Belgeler Nelerdir?

Pasaport Başvurusu Nasıl Yapılır? Gerekli Belgeler Nelerdir?

Pasaport işlemleri, yurt dışına çıkacağımız zaman hepimizin korkulu kâbusudur. Hepimizin gözünde büyür de büyür. Ama artık teknolojinin gelişmesiyle birlikte pasaport almak da çok kolay. Pasaport çıkartmaya dair tüm bilgileri bulabileceğiniz yazımızı okuduktan sonra zamanınızı daha verimli kullanabileceksiniz. 

Pasaport için gerekli belgeler

Aslında pasaport çıkartırken en meşakkatli adım, gerekli belgelerin toplanmasıdır. Büyük çoğunluğumuzun üşendiği kısım da diyebiliriz. Peki pasaport için gerekli belgeler nelerdir?

Nüfus cüzdanı: Burada en önemli nokta T.C. kimlik numaranızın, nüfus cüzdanınızın üzerinde yazması gerektiğidir. Eğer T.C. kimlik numarası yazmıyorsa, Nüfus Müdürlükleri’nden herhangi bir tanesine gidip kimliğinizi yenileyebilirsiniz.

2 adet biyometrik fotoğraf: Vesikalık fotoğrafla karıştırılmaması çok önemli. O sebeple fotoğrafçıya, biyometrik fotoğraf istediğinizi mutlaka söylemelisiniz. Pasaport çıkarmak için gerekli biyometrik fotoğraflar, baş dümdüz karşıya bakacak şekilde, hafif öne eğik olacak şekilde çekilir. Arka fonun beyaz ve desensiz olması gerekir.

Pasaport harcı ve pasaport bedeli dekontları: 2016 yılından itibaren yürürlükte olan yeni yasayla birlikte, pasaport işlemleri için anlaşmalı bankalara pasaport harcı ve bedelini yatırmanız gerekiyor. Bunun için de öncelikle pasaportunuzun kaç yıl geçerli olacağına karar vermelisiniz. Çünkü fiyatlar, zaman aralıklarına göre değişiyor. Defterinizin süresine göre yatıracağınız ücretleri aşağıdaki tablodan öğrenebilirsiniz.

 

  Harç Bedeli Defter Bedeli Toplam
6 AY 137,4 TL 108 TL 245,4 TL
1 YIL 200,8 TL 108 TL 308,8 TL
2 YIL 327,8 TL 108 TL 435,8 TL
3 YIL 465,5 TL 108 TL 573,5 TL
4 – 10 YIL 656 TL 108 TL 764 TL

 

Pasaportunuzu ilk kez çıkarıyorsanız bu belgelerin tamamı yeterli olacaktır. Ancak kayıp, çalıntı ya da zaman aşımı sebepleriyle pasaport işlemleri ile uğraşıyorsanız eski pasaportlarınızı da yanınızda götürmelisiniz.

Muvafakatname: Çocuğunuza pasaport çıkarmanız gereken durumlarda muvafakatnameye ihtiyaç duyarsınız. Bu belge ile çocuğunuzun pasaport çıkarma işlemlerinden haberdar olduğunuzu gösterirsiniz. Pasaport işlemleri için çocuğun hem anne hem babasının muvafakatnamesinin olması gerekir.

Anlaşmalı bankalar

Pasaport başvurusu yapmadan önce anlaşmaları bankalara gerekli ücreti yatırmalısınız. Pasaport çıkarmak için aşağıdaki göreceğiniz anlaşmalı bankalardan birine gidebilirsiniz.

  • AKBANK T.A.Ş.
  • AKTİF YATIRIM BANKASI A.Ş.
  • ALBARAKA TÜRK KATILIM BANKASI A.Ş.
  • ALTERNATİFBANK A.Ş.
  • ANADOLUBANK A.Ş.
  • ARAP TÜRK BANKASI A.Ş.
  • CITIBANK A.Ş.
  • DENİZBANK A.Ş.
  • BURGAN BANK A.Ş.
  • FİBABANKA A.Ş.
  • FİNANSBANK A.Ş.
  • HSBC BANK A.Ş.
  • ICBC TURKEY BANK A.Ş.
  • ING BANK A.Ş.
  • KUVEYT TÜRK KATILIM BANKASI A.Ş.
  • ODEA BANK A.Ş.
  • ŞEKERBANK T.A.Ş.
  • T.C. ZİRAAT BANKASI A.Ş.
  • TURKISHBANK A.Ş.
  • TURKLAND BANK A.Ş.
  • TÜRK EKONOMİ BANKASI A.Ş.
  • TÜRKİYE FİNANS KATILIM BANKASI A.Ş.
  • TÜRKİYE GARANTİ BANKASI A.Ş.
  • TÜRKİYE HALK BANKASI A.Ş.
  • TÜRKİYE İŞ BANKASI A.Ş.
  • TÜRKİYE VAKIFLAR BANKASI T.A.O.
  • VAKIF KATILIM BANKASI A.Ş.
  • YAPI VE KREDİ BANKASI A.Ş.
  • ZİRAAT KATILIM BANKASI A.Ş.

Randevu alın

Artık yavaş yavaş işlemler rayına oturmaya başladı. Pasaport çıkarmak için gerekli belgeler tamamlandıktan sonra hemen randevu almalısınız. Üstelik alternatifli seçenekleri ile size en uygun hangisi ise onu seçebiliyorsunuz.

  • Size en yakın nüfus müdürlüğüne giderek başvuru yapabilirsiniz.
  • Eğer pasaport işlemleri için telefonla randevu almak istiyorsanız ALO 199’u arayabilirsiniz. Çalışma saatlerinin 09:00-17:00 arasında olduğunu unutmayın.
  • Pasaport çıkarmak için internet adresinden de faydalanabilirsiniz. nvi.govt.tr adresine tıklayarak da randevunuzu almanız mümkün.

Randevu zamanı

Pasaport için gerekli belgeler toplandı, randevu alındı ve sıra geldi son aşamaya… Randevu günü, tüm belgelerinizle birlikte seçmiş olduğunuz il nüfus müdürlüğüne her ihtimale karşı yarım saat önceden gitmelisiniz. Eğer ilk pasaport işlemi olacaksa, bir kerelik elektronik imzanız alınacak. Sonrasında kayda alındıktan maksimum 10 dakika sonra işlem tamamlanacak. Pasaportunuz, vermiş olduğunuz adrese daha sonradan postalanacaktır.

Unutmayın!

Pasaport başvuru işlemlerinden sonra 10 gün içerisinde pasaportunuz adresine gönderilir. Eğer pasaport geldiğinde, belirttiğiniz adreste olmazsanız en yakın PTT şubesine geri gönderilir ve bir hafta bekletilir. Bir hafta içinde de alınmayan pasaportlar, Emniyet Müdürlüğü’ne gönderilir.